Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under mars 2015

Av Madeleine - 2 mars 2015 05:12

Mat är någonting man kommer åt överallt här i Thailand, tittar man till höger så finns det mat, tittar man till vänster, så finns det också massa mat. Jag har hunnit ätit en hel del här, men fösöker att inte äta för mycket. Men ibland går det inte att hindra sig. 

Därför kommer det komma upp ett matilägg denna gången.


 

Gick till ett farangställe en gång, det blir dock inte ett återbesök då priserna var lite för höga. Kokosnöten kostade 60 Bath. Det var bra service och ett fint ställe, men tyvärr så serveras det mest rostfria tallrikar, vi som även äter med ögonen, det blev en annorlunda smak på maten.


 


Spagetti på ett finare ställe som heter OY Restaurant i Hua-Hin, kostaden den 90 Bath om jag minns rätt.


  

 


Åt Pad Si Ew på en marknad för 30 Bath

 

 

Underbara Papaya Salad för 25-30 Bath

 

Ett besök till så kallade Kycklinggatan i Cha-Am som ligger 25 km norr om Hua-Hin. Smakade lite på kycklingen innan jag kom på att kortet skulle tas, det kostade 100 Bath för en halv kyckling och 60 Bath för salladen

 

 

Här har vi lite bläckfisk med grönsaker för 50 Bath

 

 

40 Bath för en tallrik med svamp


 

En härlig efterrätt för 20 Bath

 

 

Den godaste efterrätten hitills för endast 50 Bath

 

 

 

Igår var vi till Pranburi för att hämta hem gardiner vi hade beställt som kommer upp i ett annat inlägg. Under tiden som de sydde klart tog vi en fika 


 

 

 

 

Tyckte detta var så kul, hur skulle detta gå om de hade varit i Sverige istället?


 

Skaffade mig även en Selfiepinne utan fjärrkontroll, den kostade egentligen 360 Bath men fick ner till 200 Bath



Tidigare månad - Senare månad

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Skapa flashcards