Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under april 2013

Av Madeleine - 28 april 2013 05:45

I skrivandes stund sitter jag i Nong Khai, som gränsar mot Laos. Här ska jag vara över helgen, kom hit i förrgårefter skolan, alltså vid 4 tiden.

Guesthouset som vi bor på heter E-san Guesthouse och det är väldigt vackert och mysigt!

Var även ute och fotade lite.

 

 

 


 


 


 

Kikar på grannlandet Laos

 

 

 

 

Floden som går mellan Thailand och Laos heter Mekong River

 

 

 

 

 

 

59 Bath för Thai massage

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Varje lördagar har de en marknad brevid en annan marknad som heter Thasadej Market där de säljer kläder, accessoarer, mobiltillbehör osv för väldigt bra pris. Fick hem en tröja och ett hårband. Så om någon läsare åker till Nong Khai så rekommenderar jag att ta en runda på en lördag.



Av Madeleine - 19 april 2013 06:47

Det blir uppdateringar då och då, och den 12-15 April var det Songkran, alltså en vattenfestival över hela Thailand. Man firar det för att hedra det nya året och de älder människorna.


Den 11:e var det även en som skulle bli munk för ett tag så då hade de en parad runt byn och kastade ut godis och mynt samt så har de musik.


   




 

 

Jag och min mormor


 


 


 


 


 


Man åkte även till templet för att göra rent där man bevar skelett

 

 

I denna bevarar vi min morfars skelett

 

 

 

 

 

Den 15:e åkte vi ut till Khon Kean för att ha vattekrig

 

 

 

 

 

Stannade även för att njuta av utsikten och för att få i sig mat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Man bjuder även gamlingar på mat och häller vatten på dem

 

 

 

 

 

 

 

 

Man får även turband från dem

 

Den 16:e åkte vi ut för att kolla om det fortfarande fanns folk som firade Songkran, samt till UD (Udon-Thani Town) där det fanns massa folk som dansade, de hade DJ osv.

 

 Det är detta stället som kallas för UD, nästa gång åker vi nog hit igen

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Filmade även från UD

 

 

 

 





Av Madeleine - 2 april 2013 12:07

Det har varit en dålig uppdatering men nu har jag massa bilder att lägga upp!


Början med bilder från Oy Restaurant, äter ofta där, dom har riktigt bra mat! Både thailändsk och europeisk.


 



 


 


Pepparsteken kostade 120 Bath som motsvarar 27 Sek, inte illa!


 


 

Groggen är inte till mig!


 

Jag & ägaren till restaurangen


 




För mer än 1 veckan åkte jag upp till nordöstra Thailand, Udon-Thani. Bilresan tog 13 timmar

 

 


 

Här står man tydligen mitt i korsningen och säljer...


 

Bara 150 km kvar, sedan är jag hemma!


Hemma i byn

 

 

Käkar frukost med kossorna


 


 


 


Just nu studerar jag thailändska, så jag går i en thailändsk skola måndagar - fredagar, klockan 09:00 - 15:00. Det är egentligen sommarlov men dom har öppet extra

 

 


Minibussen som kommer varje morgon


 


 

Lunchrasten


 


 

Jag & ena läraren


Jag ska försöka uppdatera bloggen oftare, har redan lite bilder som jag ska föra över! 


Glad påsk!







About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Skapa flashcards