Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under maj 2012

Av Madeleine - 20 maj 2012 22:10

Hej hej!! Nu kommer sista delen. Det blir lite blandade bilder eftersom jag inte hinner med så mycket, mycket läxor och så!

Så jag hoppas ni gillar bilderna! 


     

Superhärligt att få färg på sig! Man känner sig så frisk! :D


  

Vi bytte ut våran dött så att den gick utåt! Här fixar en kille med dörren, kapar och sågar!

   

Så här vart dörren! Målad också!

 

Kolla en elefant! :D

Här säljer de kvastar, dammvippor, ja allt möjligt nästan!

Ojdå! Motorcykel olycka

   

Ja! Nån dag måste man åka hem, och det vart min tur. Åkte med Turkish Airlines, mellanlandade i Turkiet! 



Väntar att vårat flyg ska visas i listan, när det är avgång och ingen försening från Turkiet!

   

Jah, då har man kommit hem! Torsagen den 10:e mitt i natten.

Och nästa dag, på fredagen tog man sig till skolan. Men tog bussen som gick 11:06 eller 11:09. Väldigt kul att se alla kompisar igen!!


Ja det var alla bilderna! Hoppas ni har tyckt att det har varit kul att läsa och följa bloggen. Ni får jättegärna kommentera om ni har något att säga eller skicka en fråga på blogresponse som finns i menyn! :)

Stora kramar till er som har läst!!!  

          

Av Madeleine - 15 maj 2012 21:17

Nu har jag äntligen lagt upp det! Tredje delen av bildbomben! Så hoppas ni gillar bilderna!


Här har vi min kusins lilla stuga som är gjort av trä som ni ser!  

Väldigt snyggt faktiskt!


Vad smart med en "hylla"


Några dagar efter så ville vi ha det lite skönt, så vi åkte till stan och fixade hotell när Central Plaza som även innehåller stora affären Robinson! Här är jag i Central Plaza


Sen i "grundvåningen" finns det supermycket mat att välja mellan.


Mumsigt!


Här går de lite människor!  


    

Utanför Central Plaza vid skylten!


 

Väldigt många våningar!


 

På kvällen såg vi nån motorcykel utanför vårat hotell!



Här var vi och kollade på en marknad i Udon-Thani där det fanns jättemycket saker!



Nej, han är längre än mig :P


Så här såg rummet ut


 


 




       

Men det vart lite ändringar så att vi fick stanna kvar där på hotellet! Här åker jag i en Tuk-Tuk....


.... Och så här ser de ut!


    Här blir det middag!


Nyinköpta glasögon!


På kvällen ser Central Plaza ut så här!


     


Det andra rummet var lite midre, men det gick! 


Den hade air condition!  


 

Väldigt coolt tak!


Här är ingången och toaletten till höger 


 


Utanför hotellet!


 

Här sitter jag nere och väntar på att en Song-Theo = 2 bänkar ska komma åkandes. 

    

Går ut på gatan för att vinka in den om vi får syn på Song-Theo!


Här kom det en!


Japp, där var alla bilderna! Men det kommer mer! Ha det så bra så länge! Vi syns igen snart! Sov gott om ni inte har gjort det! :D

Av Madeleine - 4 maj 2012 07:13

Hej, nu kommer andra delen av bildbomben!


Efter Songkran var det en kille som skulle bli munk. Då åkte de runt i byn och spelade hög musik som de dansade till och kastade ut karameller.


Oj, väldigt mycket folk


Som ni ser är det pengar på "träd", de har byna samlat in


    

I den här bilen sitter han som ska bli munk, ser ni honom? Han sitter under paraplyet


Här har de kul!


   


Några dagar senare firade vi en födelsedag till en nära god vän. Åkte ut och åt på restaurang och sjöng karaoke hemma


Vi fick sätta ihop bord för att alla skulle få plats


Jag vet inte om ni ser, men i bakgrunden får man gå och hämta hur mycket mat som helst för bara 120 Bath = Ca 27 Sek, för bebisar är det gratis


Hugg i er nu!


- Mums mums! 


Verkar vara mätta och belåtna


Här ser ni säkert att man får gå och hämta mat själv    


Skål!  


Här är de lyckliga!


Happytime!


Pappa med sin dotter!


Min kusin och jag!


-Smile! -Why? -Because you can.


Tummen upp!


Gruppbild!


Min mormor!


Här är alla glada!


Mumsigt med Melon!!


Happyface!!


Efter måltiden åkte vi hem och åt tårta och sjöng karaoke


Så här såg tårtan ut


Vad gullig hon är!!  


Gott?


'

Här är det karaoke på gång och vissa spelar kort!


Sing sing, kom och sjung med oss!


Är det dans på gång?


Jo, det verkar vara dans på gång!


Det vara alla bilderna för denna gång, men det kommer mer! Så håll utkik!             






  

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Skapa flashcards