Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under mars 2012

Av Madeleine - 30 mars 2012 09:26

Hej! 


Tänkte berätta om en hemsida som nog är passande för er läsare, eftersom den handlar just om Thailand. 

http://thailandsguiden.net är en sida som innehåller massa olika personliga reseberättelser skrivna av personer som har semstrat i Thailand. Allt från himmel och jord. 


Jag gillade den sidan, hittade många intressanta artiklar! Kolla in du med! 


Ha en bra dag kära läsare    

Av Madeleine - 29 mars 2012 15:21

Dagen har varit lugn & skön. Har inte gjort så mycket, förutom datan och plugg. Tänkte plugga lite till senare! 

Som ni vet har jag varit i Nong Khai, cirka 50 km från Udon-Thani, men ni har fått sett bilder därifrån, så tänkte visa er! Hoppas ni gillar bilderna :)



   Här får vi se lite grisar på vägen upp



Här är infarten till Nong Khai

På denna gata fixade vi sovplats 


Så här ser stuga ut som vi fixade, Esan Guesthouse, den ligger vid Mekong River


 


Om vi vill handla något fort eller sånt så har vi ju väldigt nära till gågatan, bara 50 meter  


Här brukade vi äta middag


    

maten består av grönsaker, kött, glasnudlar och bläckfiskar. Det är som en liten grill under kastrullen.


En närmare titt


Det finns en marknad Thasaded som ni ser på skylten, marknaden är delad på två vägar, på dagarna brukar vi vara där och snoka efter saker. Har fått hem saker som stereo, liten fläkt, plattång osv


här är en liten del av gatan som var bara 50 meter ifrån våran stuga


Slöa hund!


På morgonen finns frukost om man vill ha, de slutar serverar klockan 9


Här är sonen till ägaren, fick en broschyr om Nong Khai


På dagarna brukar vi ta lite fika vid 3 tiden, obs! Det är inte jag som ska ha ölen som ni ser på bilden!


Bakom mig ser ni Laos


Här ser ni en restaurang-båt som man kan åka i




Här sitter jag och bläddrar i menyn, hmm vad ska man välja?


Kikar på Laos


Då fixar man en grogg till pappa, Chivas Regal med Soda


Äntligen mat!


Något som man fixade själv, heheh!


Efter 3 dygn i Nong Khai åkte vi tillbaka till Udon-Thani. Men vi sov över i Saraburi som ligger nordväst om Bangkok, bilder från resan hem till Udon kommer i ett annat inlägg!


Ha det så bra, kram!   








  


   









Av Madeleine - 29 mars 2012 11:12

Hejsan!

Här får ni se hur mitt ID-kort vart. Alla som är thailänskt medborgare har ett, från 7 års åldern kan man fixa ett. 



   

Av Madeleine - 23 mars 2012 13:22

Shooo!

Sitter närmligen i Nong Khai som gränsar till Laos. Längre upp kan man inte gå, för då är man utanför landet!


Om ni undrar varför jag inte har uppdaterat så mycket, så är det för att vi har varit lite längre ner, i Udon-Thani. Där går det väldigt väldigt långsamt med internet. Tar ungefär 5 minuter att komma in på Google bara! Så då går det nog inte så bra att blogga! 

Men nu kanske ni undrar vad jag gör i Nong Khai? Är bara uppe och kollar lite samt komma ifrån byn i Udon. 


Tänkte visa er lite bilder när vi var påväg till Udon-Thani. Och bilderna härifrån, Nong Khai, kommer i ett annat inlägg!


Vi började att åka tidigt på morgon, klockan 05.30 från Hua-Hin för att komma hinna dit till eftermiddagen. Stannade några gånger för fika och tankning. Vi träffade på lite lustigheter också som ni säkert kommer märka...


 


 




   







Efter sisådär..... 12 timmars bilresa var vi äntligen framme! Men det var inte så mycket vilande för att vi var här. För saker skulle fixas!


 




  





 


   


 




Det var alla bilderna!

Nu är det läggdags för mig, men vi syns snart igen!!

xoxo //Madeleine 

Av Madeleine - 17 mars 2012 14:45

Shuu!   


Nu är klockan kvart i 9 på kvällen och det är +26 grader. 

Dagen har varit lång och lite tröttsam men ändå ganska kul. Pappa och jag var till Cha-Am som ligger cirka 25 km norr om Hua-Hin. Vi tog motorcykel dit. 






     




Det var en ganska lång resa med motorcykeln, man fick ont i ryggen då och då samt väldigt varmt om fötterna. 

Men det var kul att uppleva Cha-Am. Det var jättemycket folk längst stranden. Fanns cyklar att hyra, massvis med mat att äta, kläder och accessoarer. Väldigt väldigt trevligt!  

Vi vart tvungen att stanna upp och få i oss lite mat, så det fick grillat kyckling! Supergott! 




Efter turen till Cha-Am åkte vi vidare till Pranburi som bara ligger 30 min söder om Hua-Hin. Där har vi ofta varit, väldigt trevligt där med! 

Jag var väldigt trött när vi kom dit. Det var varmt och jag vart törstig, så jag svalde ner med en kall drink. 

Efter uppiggandet så åkte vi hem. 

Direkt efteråt gick vi till lördags marknade som bara ligger 300 m ifån. Handlade lite frukt, grönsaker, kläder och andra saker. 


Så var dagen. 

Avslutar inlägget med: Vi ses, hoppas ni kikar in igen! 

Av Madeleine - 17 mars 2012 02:42

Godmorgon! 

Allt bra med er? Tänkte lägga upp lite bilder som inte har visats.


Som ni nog har sett plugga, plugga och plugga!  


*
Undra om motivet i spegeln är bra?


För några dagar sedan!


Fisk, inte varje dag man äter något så gott?

Thailand 2012, Februari - Maj ♥

Av Madeleine - 16 mars 2012 08:40



Tar en paus från pluggandet, och svalkar ner mig med lite yoghurt!       

Av Madeleine - 9 mars 2012 04:21

Tja!  Vaknade runt halv 9, ser ut att bli väldigt bra väder idag! Just nu är klockan halv 11 och +29,5 grader. Lagom varmt! Tänkte lägga in väldigt många bilder denna gång. Så det är bara att bläddra ner....


'

Dags för det.. hmm... 3:e badet? Men en kall dusch först!




Härligt!? Eller vad säger ni?



Där ser ni lite av utsikten!



Som ni nog ser bor jag väldigt nära apberget som kryllar av apor... Väldigt många på stranden



 

Sola!!   



Stör inte mig tack!!


VI HAR MONTERAT SPEGLAR PÅ CYKLARNA, SÅ ATT DET ÄR LÄTTARE ATT SE OM DET ÄR FORDON BAKOM


    
Så här ser cyklarna ut just nu!




Vems kan det där vara??


I FÖRRGÅR, KLOCKAN 7 PÅ KVÄLLEN VAR DET DAGS ATT GÅ TILL TEMPLET, DET VAR NÄMLIGEN BUDDHA DAG


   
Så här kan det se ut inne





Här fick man varsin liten sten med buddah tryck på när man la i några Bath i deras skål, själv lämnade jag 20 Bath



Här fick man "buddah vatten" som man skulle skvätta på sina fordon och alla sina rum i sitt hus!




Efter 1 kommer en kille som ska rita av mig och min familj, han är jätteduktig har jag hört, själv så han jag sett ett porträtt som han har ritat, grymt fint!!   


Nu ska jag ta och plugga lite spanska skulle jag tro, eller engelska.


Vi hörs säkert i kväll igen, får se!

xoxo

            

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Skapa flashcards