Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under september 2011

Av Madeleine - 7 september 2011 18:20

Chooo!


 


Ni som såg på idol 2011 när en som heter Oleg spelade och sjöng Electorpop, den har blivit poppis i våran skola tydligen.

För i dag på rasten så hörde vi något som lät väldigt högt, som om någon stampade. Då visade det sig vara att ungefär 10 personer från 8:an och en från min klass som heter Oscar, kommade i ett som här tåg som man står i rad och håller varandra i axlarna. De spelade den låten. Electorpop i högtalare. Sen gick dom vidare runt i skolan, haha det såg jätteroligt ut. Alla vart typ chockade   


Annars så har skolan varit bra. Vart Blodpudding (!!) och Potatisbullar med Juice till lunch. Inte världens godaste rätt. Spanska lektionen var bättre än förra gången för då pratade alla samtidigt och störde väldigt mycket. Man såg att våran Spanska lärare Eva vart arg, för hon var röd i ansiktet då! Men i dag var hon inte det. Måste säga att våra pennväsare hos Spanskan och Engelskan (vi har Eng & Spa i samma rum) är jättedåliga!! 


Snart blir det nog middag. Mums, undra vad som dyker upp i tv:n i kväll. Ska kolla på tv-tablå i nätet just. Men vi hörs säkert i över i morgon!


Chaoooo 

Av Madeleine - 5 september 2011 18:08

Sådär ja! Nu har jag gjort nog med designen. En ganska enkel header, rosa, vit & svart aktigt vart det den här gången! Vad tycker ni? Om menyn tillexempel. Är det något som ni vill att jag ska lägga till eller något tips som jag kan ändra på? Kommentera i så fall.


Har ni sett på Idol 2011? Vad tycker ni, var den bra? Jag gillar inte riktigt juryn. Speciellt Pelle & Alexander, de brukar vara lite väl bestämda på ett nej, men Laila & Anders är rätt så ofta schyssta. Ska bli kul och kolla på fortsättningen i kväll klockan 20.00 på TV4. Men första delen började i går. 


Nu ska jag läsa lite Thailändska, sedan kolla lite på tv och väntaaaa på att Idol ska börja! 

Hejdå världens bästa bloggläsare! 



Av Madeleine - 4 september 2011 18:00

ÄNDRAR PÅ DESIGNEN NU!

SOM NI MINNS SÄKERT SÅ STOG DET PÅ MIN HEADER (BILDEN LÄNGST UPP) "TA HAND OM ER HELEN OCH KLASSEN" MEN NU HAR JAG INTE SAMMA LÄRARE, SÅ DÅ TÄNKTE JAG GÖRA OM HEADERN HELT OCH HÅLLET SAMT DESIGNEN!

Av Madeleine - 4 september 2011 12:53

Hej. Det var ett tag sedan jag skrev något. Här har det inte hänt så mycket, skola som vanligt. I tisdags var jag med klassen och 7A till Laserfortet i Stockholm. Vi var där för att lära känna varandra bättre, det var som Fångarna på fortet. Som tur så vann mitt lag! Det var jättekul där!

Dagen där på var min klass till Pythagoras i Norrtälje. Jag var där för 1 år sedan med min förra klass när jag gick i 6:an. Där var det massa maskiner 100 år tillbaka i tiden. 


I går kom pappas & mammas "kompisar" hit. En som heter Nisse 
och hans fru Naa som kommer från Thailand. De var här på kvällen och drack lite. 


Vilket härligt väder det är ute. +22 grader. Inte illa det! Nu ska jag fortsätta med min matte, vi hörs!

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Ovido - Quiz & Flashcards