Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under september 2011

Av Madeleine - 29 september 2011 21:07

Checkade nyss in Idol, Roshana och Molly var jätteduktiga, igår gick Olle och André vidare    

Svampar har det blivit mycket av här i huset, det ligger höstkantareller överallt som torkar. 


Innan torkning....

  Efter torkning....



Vilken skillnad! Det blir nästan ingenting kvar ju. 

Nu vet jag inte om ni är intresserad av just det som kommer här näst, men vill ni veta hur min frukost brukar vara på vardagarna? 


Så här ser 2 utav dem


   Ost/kavjar macka med grönsaker, corn flakes, ett glas vatten och mjölk


  Eller, en mumsig äggmacka, med grönsaker, ett glas vatten och mjölk!


Smaskens! Så ser min frukost ut oftast. Vad tycker ni, hiss eller diss? 


Hur ser eran frukost ut?


Nu ska jag läsa igenom min Fysik bok som jag lånade från skolan. Vi har test om fysik om några veckor, matteprov har vi också snart, det känner jag mig säker på! Men, viktigast av allt så väntar hela högstadiet på att datorerna ska komma! Ska snart sussa också, fredag imorgon, en härlig dag, efter skolan så blir det helg! Skönt!   I dag var det en rätt så jobbig dag, men det gick bra ändå. 


xoxo // Madeleine 

Av Madeleine - 29 september 2011 18:16

Galet längesen ett inlägg dök upp ju! Men, here I am. 

En varm underbar dag det var på förmiddagen! 


Just nu har pappis fixat klart med våran kopiering/fax-maskin. Han fyllde i bläck som nästa var slut. Men nu är det fixat, testade att skriva ut något nyss och det såg bra ut! Inget problem. 


Lägger in lite bilder i nästa inlägg som smått kommer upp innan imorgon.


xoxo // Madeleine

Av Madeleine - 26 september 2011 16:11

Hej! Vill bara säga att det kommer uppdateringar snart! Så håll ut kära bloggläsare :)

Av Madeleine - 17 september 2011 20:47

 

   

  





     

4 första bilderna har jag lånat från www.weheartit.com  




Av Madeleine - 16 september 2011 17:48

Dagen gick fort i skolan. So, bild, no, Spanska och idrott...

På no fick vi göra ett litet test. Vi var 2 och 2 eller 3 om det vart över. Vi hade ett glas vatten som skulle vara runt +17-18 grader.

Det man skulle kolla var att när började det att koka, vid vilken tempratur? Så vi hade en gasflaska bredvid oss och slangen till gasflaskan hade vi under glaset. 

Min grupp bestog av Nora, Elinda och såklart jag! Vårat började att koka vi +98 grader om jag minns rätt. 

Några av klass-gruppen  (vi delade upp klassen i 2 grupper för det skulle vara för många på en gång när vi skulle göra testet) gissade på att det skulle börja koka vid +100 grader. Och det stämde ju nästan........


BTW hittade en fin bild på www.weheartit.com

   

Av Madeleine - 11 september 2011 16:51

Bilder! 


   Hur jag ser ut, hahah blåbär i ansiktet


   Svamparna som jag plockade


   Här har du, hippie Tommy i Hua-Hin. Snart är de där. Gott va?


Av Madeleine - 11 september 2011 16:38

Hejkärastebloggläsare! Har ni listat ut vad jag skrev  "Uno, doce, tres...." i förr inlägget? Kommentera erat svar om ni har någon gissning! Som jag sa skulle det komma bilder, så varför vänta? Nu kör vi!


   En riktig fiktur innan vi började att snoka i marknaden


   Lite bilar i bakgrunden


   Psst! Jag hann faktiskt göra lite uppgifter i matteboken, för mamma och pappa var lite slöa


   Någon som vet vad det är för modell? 


   Vi gick upp på en slänt och fotograferade över marknaden


   Här stötte vi på Jim  Lundberg med en glad min från tidningen Classic Motor


   Oj, vad dök upp här då!? Ur led är tiden

Av Madeleine - 11 september 2011 11:29

Uno, doce, tres.... nej skoja! Vet ni vad jag skrev? Aaa, ni får klura lite ;)


I går var jag och familjen till Uppsala, Ekebyboda. Det var en stor marknad med bil/mc delar, samt lite andra prylar som de sålde. Det var också en bilföreställning, alla olika bilmärken som Pontiac, Buick, Dodge, Saab, ja allt möjligt från förr i världen. Det kommer bilder senare i kväll.


Snart ska jag och mamma ut med 2 "kompisar" och plocka svamp som kommer och hämtar oss när som helst. 


Det var bara en liten update som man säger på Engelska. Hörs!!

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Skapa flashcards