Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under augusti 2011

Av Madeleine - 23 augusti 2011 15:42

     


Hej, hur mår ni? Jag mår kanon i alla fall! Solen skiner just nu, +25 grader! Skönt! Har haft det bra i skolan i dag, det var utomhusbad i Hallstavik som vi gick till! På morgonen tänkte man att det inte skulle bli bra väder, för då var det bara gråa moln. Men senare mot dagen vart det bra!! Ville bara hålla i gång bloggen och informera lite! Vi hörs!

//Madeleine

Av Madeleine - 17 augusti 2011 21:40

Wow! Vad tiden går fort! Redan sista dagen av sommarlovet. I kväll får jag gå i sängs lite tidigare och slappna av all nervösitet. Det är nämligen så att jag börjar i en helt ny klass! Det är elever från Skebo skola, Gottsta skola, Hallsta skola, Skärsta skola och Herräng skola som blandas i två klasser. 7A och 7B. Jag börjar i 7B. Som tur kommer dom flesta av mina kompisar som jag umgås med börja i samma klass! Skönt. Jag & mina kompisar har bestämt en plats att möta på. Ska bli riktigt, riktigt spännande!!! 


Nåjah, i dag har jag varit hemma själv till klockan 4 på eftermiddagen. Kollat på tv, duschat, checkat in lite mejl och slappat. För cirka 6 timmar sedan var jag med familjen och kollade på en husvagn i Herräng, vi har inte bestämt än om vi ska köpa den! Efter titten där, åkte vi till Herräng´s marina och fotograferade lite (bilderna kommer) sedan drog vi vidare till Hensvik och kollade på en kompis motorbåt. Det är nästan allt jag har gjort i dag. 


  Den här bilden är tagen i M/S Eckerö Linjen i fredags, det är min gräsklippare på bilden


Här var vi i Herräng´s marina. Fin utsikt!


Många båtar?


    Här är jag i Hensvik, bredvid har vi våran kompis motorbåt


Jag tror jag måste hoppa i säng nu, klockan är redan 10 över 10. Obs! Hoppas ni barn som läser hoppas ni får en bra start på skolan i morgon!!! Lycka till


MÅSTE SUSSA NU.

KRAM   





Av Madeleine - 10 augusti 2011 19:40

Hej! Hur mår ni? Här om dan var det lite regn. Men nu kom det igen. Annars har det varit lite mulet. I går var jag till Åland. Jag åkte till Eckerö Marby, där var vi och fikade och kollade på utsikten vid Ålands hav. Härligt, härligt!


   Härlig utsikt över Ålands hav i Marby!  


   Vad tycker ni, är det inte vackert?


  Fika, mums


   Vad ska den här bilden säga?


   Här är vi hos min farfars "sommar" hus, och här har vi en riktig båge! En Harley Davidson


  Här är vi vid en campingplats i Kärsundsbyn, nere vid stranden.


   Här åkte vi till ett väldigt varkert ställe där det fanns många båthus. 


 Nice, eller?


Där fick ni se några bilder från igår. 

Idag har jag åkt till Häverö soptipp och slängt massor av saker. Bra, mindre saker hemma!!

Nåjah, ni får ha det bra vart ni än befinner er! 

Kramizzz


Av Madeleine - 3 augusti 2011 12:24

Hejsan! Festen har varit väldigt lyckat, mycket mat och roliga aktiviteter! 

Gästerna som var här åkte hem i lördags. Så, här kommet några bilder från dagarna som har varit!


   Massvis av mat!



   Den här dagen var vi över till Åland, här är vi hemma efter skjusen hem


från Hallstavik, där M/S Eckerö Linjen´s bussar stannar! Fin bil!











   

Nu åker våran "taxi" hem! Det är en Studebaker Dictator 1935! 


    Här klyver jag torr ved! 


 

Här är jag på väg till vedboden, bra att ha torr ved inför den kalla, kalla vintern!? Hihihi


Ja, nu är veden inne!

- Så, come on winter! 

Snart börjar skolan! Det ska bli kul att möta sina kompisar, samt få se nya klasskompisar! Spännande! 

Nu ska jag planera lite ditt & datt. Vi hörs! Kram   

 

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Skapa flashcards