Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under juni 2011

Av Madeleine - 28 juni 2011 20:20

HEJ<33


Fint väder som vanligt här! Just nu är det ungefär...... 27 grader, inte illa!

I dag har jag varit och pantat burkar, fick ihop 97 kronor =)

Innan det var jag och pappa hos en kille som bor just i närheten, han hade jättefint inne med massa 50-tals prylar och sånt. Samt mini casion! 


Kolla på de här bilderna! 




    En sån här Jukebox från 1959! Snygga tavlor också!!!


     Snygg bil va!? En Cheva impala =) Jättefin!


Just nu kolla jag på thaifilm, så hej då! 


/Love 






Av Madeleine - 27 juni 2011 13:51

Hej! Kolla vad jag har här under


 

RABARBER!


Gillar ni Rabarber? Jag gillar det, det är så sött & surt! Man piggnar till om man äter det. Går bra till efterätt   Pappa gjorde nån kräm av det.


1. Man hackar Rabarberna i lagom storlek

2.  Ta fram en talrik och lägg Rabarberna i och häll mycket socker ovan på

3. Häll lite vatten i talriken

4. Värm det ungefär 1 minut, tills den blir lite mjuk

5. Ta en sked och mosa den så att det blir som en liten kräm

6. Sätt i den igen i mikrovågen.

7. Gör sedan steg 5-6 några gånger, 2 eller 3 gånger räcker nog

8. När den är klar får den svalna ett tag, kan vara väldigt varmt!

9. Dags att servera den!



Hehe, där fick ni ett recept som ni kanske har nytta av i livet!


Nu ska jag fixa lite annat, vi hörs!!!


Av Madeleine - 24 juni 2011 15:04

Hej! Trevlig midsommar! 


    


Nu sitter jag här och ska snart åka till Häverödal och Skebobruk och kolla vad de har där. Vi brukar alltid vara i Skebobruk, får se vad det blir! 

Tror nog att jag ska ta en macka innan för jag känner mig lite hungrig.


Men åter igen TREVLIG MIDSOMMAR!!!    


Hejdå!

Av Madeleine - 19 juni 2011 18:49

Tjooo!

Det har regnat väldigt mycket här! Regnar det hos er? Det började efter 12, och har inte slutat än.... 


Jag har varit väldigt inteseerad av trolleritricks nu för tiden, har lärt mig massor   Gillar ni att trolla? 


Pappa och jag har nyss kommit hem, vi har varit och tagit lite ved-stockar, samt köpt en Pizza (Calzone) på hemvägen. Mums! 


Neh nu ska jag äta lite Calzone, vi hörs! 

Av Madeleine - 13 juni 2011 14:17


 



Vad tycks? Hiss eller diss?


Rea!

Från 29:50 till 14:50 kr.


Kommentera hiss eller diss!

Av Madeleine - 10 juni 2011 15:00

Hej hej! Jah då är det ju sommarlov! Skönt? Nu kommer jag lägga upp lite kort från skolavslutningen  


   Här står alla samlade utanför skoltrappan!


   Här pratar våra rektor Marjan om oss 6:or


    Här får jag en rosa och alla andra också!


   Vi ska sjunga en sång som vi och Berit som spelar gitarr har gjort låten, den här låten är till våran lärare Helen för att tacka de 3 åren med henne!  Helen började att gråta när hon öppnade presenter och lyssnade på oss när vi sjöng låten för henne!   


   Här står jag med några av internationella klassen, hon i mitten kommer från Thailand!


   Nu sjunger lärarna för oss, lite skojigt!


   Mamma och jag


  Och ett fint kort på mig och min lärare Helen! 

Tröjan som hon har på sig har min klass gjort den till henne!   



Jag kommer sakna dig Helen!      




   Det var lite kort från skolavslutningen! 


Kram Madeleine!


Q: När slutade/slutar ni skolan, vilket datum?





   


Av Madeleine - 9 juni 2011 10:32

He hej, har kommit hem från skolavslutningen, kändes hemskt att klassen måste gå skilda vägar, vissa men inte alla för några i klassen ska också gå i Centralskolan!   Då är det bara att vänta i 2 månader, så är allt som det ska igen! 


Here comes the photos!


   Här köper vi lite smått & gott att äta på!


   Här kollar vi runt lite på bilarna, rktigt fina!


   Fin motorcykel!


   Nice! Den var väll fin?


Det var en dag vid Blixtens cafe en Onsdag! 


PS. Ha en riktigt bra sommarlov!!!!!!!!

Av Madeleine - 6 juni 2011 19:08

Tjena tjejer och killar  Vilket underbart väder! Sol, sol och sol. Nu har man precis ätit klart. Det var grillning! Fisk, mums! Det var jättegott, fisksorten heter Lake. 


 


 


Q: Vad tycker ni om Lake? Och varför? 


Kramar Madeleine

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Skapa flashcards