Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under maj 2011

Av Madeleine - 2 maj 2011 13:56

Tjena! Bilder kommer   



Här är det vattenkrig! Jag & min kusin




Hmm, undra varför hon stannade!?

   


Haha, där fick de   





Wow, riktig vattenkrig nu

     


Haha, jag och min kusin vann vattenkriget   

 


Nu ska jag, några av mina kusiner och "kompisar" åka runt och hälla vatten på folk   

 


Snygga hattar?   

 


Snart åker vi, chaffören hoppar in i bilen

 


Nu drar vi  

 


Här är vårat hus, till höger

 


Nu har ni sett hur våran vardag brukar vara i Songkran! Men det är inte allt   För om några dagar till så får ni se när nästan hela min släkt är och firar Songkran! Själv så längtar jag faktiskt efter inlägget heheh. 


På Onsdag ska jag börja igen i Thaiskolan med läraren Plaa.

Ska bli kul  


Men ni får ha det så bra alla läsare! Stora kramar från " Bästaste   " Madeleine      

Av Madeleine - 1 maj 2011 13:59

Hejsan! Ytterligare en del bilder kommer!


Här spelar jag Bingo med mina kusiner

 


Ser ut att gå rätt så bra för mig   

 

Det här är min mormor

 


Här är det Songkran! En lite fest innan

 


Här går en del av byn till ett tempel




Här dansar de till hög musik och har kul   

   


Där ser ni vårat hus, den med 2 våningar och är turkos

 


Här är en polis eller vakt, för poliser brukar inte se ut så här så...

 


Här är vi inne i templet, ska sitta om be eller nått




Här ser ni en Buddha


   

  


Här ser ni pengar som våran familj + några andra har skänkit till att bygga ett till tempel

 


Här finns mat, tävlingar mm.




Just nu har jag bråttom, vi ska ut och äta middag! Så hej då!  

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Ovido - Quiz & Flashcards