Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under maj 2011

Av Madeleine - 29 maj 2011 11:08

Hej, på måndag morgon ska jag och klassen åka till Vidablick, det är ett läger som ligger i Bankeryd "Jönköping". Vi kommer få göra massa roliga saker kolla in här för att läsa mer om det! Vi kommer tillbaka på onsdag den 1:a juni. Ungefär klockan 18:30. Många i klassen ville att vi skulle åka till Vida Blick ett dygn och sedan åka till Gröna Lund! Men vi har ju nyss varit där!   Okej! Det är ju jättekule på Gröna Lund så klart!!! Men, det kanske är bättre med båda dagarna i Vida Blick! 


Just nu är det lite mulet, har precis slutat att regna. Nu har jag blivit friskare, ingen feber kvar typ, bara lite snorig. Och halsen låter inte riktigt som den ska, men det går över helt säkert  


Nu ska jag nog kolla igenom hembrevet och packningslistan! Så nu ska jag packa!!!

HEJ DÅ!  

Av Madeleine - 20 maj 2011 14:42

OMG! Hallsta skola vann Hallsta OS! Så hilma stolt, men ändå så kom jag sist på 400 meter i tjejer årkurs 6   Vi vann med 2 poäng mera.

Vi var helt säkra på att Gottsta skola skulle vinna, eftersom de vann stafetten. När de skulle säga vem som vann, så log Gottsta och typ skulle börja gå. Men! Så ropade de upp Hallsta skola!! Gottsta vart nog väldigt chockande  


Nr 400 

   

Längdhopp

 

400 meter

 

Trötta efter 400 meter

 

Nu kommer det spännade, att veta vilka som vann i olika grenar och inte minst! Vilken skola som vinner!? Vi har gul-orange tröja

 

Här är några tjejer som får varsin medalj

 

Tjejerna till vänster med gul-orange tröja, får tydligen en varsin medalj igen   

 

Vi vart helt förtvilade när vi hörde honom ropa "Vinnarna är... Hallsta skola" Vi trodde att Gottsta skulle vinna, men så vart det inte. Så himla tur!! Här tar alla upp sig på prispallen!   

 

Här lämnar vi tillbaka tröjorna som vi hade  

 

Börjar dra oss hemmåt efter den stora dagen med seger!   

 

En bild på mig efter den underbara segern, och dags att dra sig hemmåt!   

 


Dagen har varit helt underbar, det var bara OS vi hade i dag i skolan. Jag var med och tävlade i alla grenar. Gick väll sådär för mig. Våran klass som körde 400 meter (killar), kom efter varandra. Asså, det var 5 killar ifrån min klass som var med i 400 meter och alla kom efter varnadra, så det var 1:a - 5:a Hallsta skola! Det var kul. Så det vart en eller flera gånger bara Hallsta skola på pallen!  


VILKEN underbar dag! Jag grät av glädje när de ropade upp Hallsta skola! Så tårarna bara rann  


Men men, ni fick lite bilder av dagen!


På måndag ska våran klass till Gröna Lund! Superkul!   Jag som aldrig har varit där! 


Vi säger väll så: hejdå och trevlig helg allesamman!     

Av Madeleine - 18 maj 2011 19:40

Dag 1 - En bild på mig + 10 fakta om mig

Dag 2 - En persom jag vill träffa just nu

Dag 3 - Min favorit årstid och varför?

Dag 4 - Mina mål/drömma/önskningar

Dag 5 - Någonting jag vill ha mer än nått annat just nu

Dag 6 - Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon?

Dag 7 - Bild på mig och min bästa vän

Dag 8 -  En bild på mig idag och vad jag hade på mig

Dag 9 - Någonting jag oroar mig för

Dag 10 - En blogg som du läser varje dag

Dag 11 - En bild på mig själv för ett år sen

Dag 12 - Någonting jag ångrar

Dag 13 - Innehållet i min väska

Dag 14 - En person jag vill byta liv med för en dag och varför?

Dag 15 - Vad jag åt idag

Dag 16 - En bild på det jag köpte senast

Dag 17 - Min favorit film

Dag 18 - En bild på mig själv som är taget utav någon annan

Dag 19 - Min reaktion när jag ser mig sjäv i spegeln

Dag 20 - En låt som får mig att gråta

Dag 21 - Mitt favorit program och varför?

Dag 22 - En bild på mig när jag var liten

Dag 23 - Mitt senaste skolfoto

Dag 24 - En mobil som jag vill ha och varför?

Dag 25 - En bild på min cykel


Jag tänkte börja med det här så ni får läsa om något intressant än min vardag! Eftersom det är mest skola annars. Jag har sett att det är många som gör sånna listor, så då ville jag också testa. Så det kanske får fart på er 

Hoppas ni gillar idén, säg till annars om det är något!


Med vänliga hälsningar /bästa Madeleine    

 


Av Madeleine - 15 maj 2011 17:09

Jag funderade och tänkte att ni kanske hade sett mycket av våran vardag i Thailand. Så jag går direkt till när vi åker hem till Sverige  


Då kör vi!


Här står jag utanför bastun



Här simmar jag, gjorde 10 bröstsim och 4 ryggsim. Sista simning för i år i Thailand

 

Här är vakterna som är vid poolen. Men de byter några gånger om dygnet

 

Titta vad vi hade gjort   Den där trä-saken, det är en lysrör inne i den. 

 

Det här är den sista dagen innan vi åkte hem, så då måste allt vara snyggt   

 

Sängen, nästa år kanske vi ska göra en egen säng till mig som hänger på väggen, så jag ligger typ åt höger nån meter över   kul! 



Nu är vi i Suvarnabhumi flygplats. Där fanns det att man kunde plaste in sina stora väskor så att de inte öppnar väskorna!   



Vi hade 4 väskor, högst 30 kg per väska. Här är 2 av dem   



Nu åker vi från Suvarnabhumi flygplats till Kiev´s som ligger i Ukraina. Det vart en  plats kvar, så jag fick sitta själv!     Så jag kunde ligga när det var dags att sova   

 

Efter ungefär 9 timmars resa till Kiev Ukraina så fick vi vänta 3 timmar på flyget som ska dra oss till "home town" Sverige 

 

Här är planet som vi åker med till Sverige!

 

Fint va?   

 

Snart ska vi landa   

 

Nu har vi hämtat alla stora väskor

 

Vilket land! Luften var ju riktigt bra! Äntligen   

 


Så har min resa sett ut hem till Sverige! Allt gick riktigt bra faktiskt! Ni får nöja er så här! Vi syns!


Kram Madeleine   







Av Madeleine - 14 maj 2011 14:09

Ungefär så här ser Kha Nomm Djin ut 



   


Lite grönsaker man brukar ha i soppan


 











Av Madeleine - 13 maj 2011 16:36

TJENARE!  

Hur är det? Mår ni bra?

I förrgår, onsdag kom jag hem, klockan 5 på kvällen. Hela resan gick bra, vi mellanlandade i Kiev, Ukraina. Men nu kommer det flera bilder från Thailand   


Här är vi på väg till Nong Khai, ungefär 1 timme norr om Udon-Thani. 


















Här är det en som här välkommen-sak för Nong Khai.

  


Efter lite vilande, var vi ute vid gränsen av Nong Khai & Laos. Så där på andra sidan ser ni landet Laos! Floden är den största i Asien. (Cirka 4 500 kilometer lång) Den rinner genom länderna Kina, Laos, Burma, Thailand, Vietnam och Kambodja. Floden heter Mekong River



Det som jag har hört, är att i Laos så finns det att köpa jättebilligra elektroniker! Mobiler, datorer m.m


Kolla! En liten båt

    

Här äter jag Gåaj Theo igen!!!

 

HAHA! Snyggt?

 

Ohh, look at this   

 

Mm, Chips! Gott i gotti. 5 Bath bara, ungefär 1 kronor (SEK) Dyrt?

 

Middag! Här fick man laga mat själv. Man fick grönsaker, nudlar (inte Gåaj Theo nudlar!), bläckfiskar, kött m.m Var rätt så gott   

 

En som här kostar 100 Bath! BILLIGT! Men dricka in gick inte. 100 Bath är ungefär 20 kronor    

Här är ett exempel hur det kan se ut!

 

Efter en dag i Nong Khai, så åkte vi hem. Här på bilden, så kom det en försäljare som åkte och sålde Kha Nomm Djin. Det är nästan som spagetti med vatten. Jag kan lägga in en bild på det nån gång!

 

Så här ser nudlarna ut i alla fall 

 

Här är en slags traktor, men inte så likt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara :/

 

Nu är jag på min mammas mark. Där hon odlar massa grönsaker och eucalyptusträd.

 

Här jobbar mina släktingar

 

Snackar lite......

 

Testar en Soopy I. Tror att den heter så

 

Här letar de nån slags kackerlackor typ. Fräscht!?

 

Efter ett tag på odlingsmarket, hittat vi det här vid hemmet   

  



Jag vill tacka alla som har följt min blogg! Tusen tack! Det har varit kul att dela med mig av min resa till Thailand med er! 


Nu kanske det lät som om jag var klar där! Men, nej  

Jag kommer fortsätta att blogga här. Hela livet ut, tills jag inte orkar mer! 



Jag har fortfarande bilder från Thailand, så jag är inte klar här! Jag kommer att blogga livet ut, tills jag inte orkar mer XD 



Nu till frågan!


Som ni vet så kom ju Eric Saade vidare till final  


 


Vilken plats tror ni att Eric och "Popular"  placerar sig på i finalen av ESC (eurovision song contest) i Düsseldorf den 14 maj?


* 1:a plats

* 2:a plats

* 3:e plats

* 4:e plats

* 5:e-10:e plats

* 11:e-15:e plats

* Efter 15:e plats


Var vänlig och kommentera svaret  




 


Det var allt för idag! Så njut av bilderna!

Trevlig helg!   

KRAM Madeleine    





















































































































Av Madeleine - 10 maj 2011 08:09

Hej alla! Här packas det förfullt, rubriken säger ju allt. SVERIGE! Längtar faktiskt tillbaka till luften   Jag tycker att Sveriges luft är bättre än Thailands! Men alla tycker olika eller hur? Men, bilder kommer som vanligt.



Här är vi på en födelsedagsfest!

   

Snygg "förvaring" för ölen   

 

Haha skål!   

 

Här hugger vi i   



Man fick hämta hur mycket mat som helst, för varje person kostade det 99 Bath. Det blir ungefär 21 svenska kronor. Det fanns också spel m.m. 

    

Happy!   

 

Det fanns också en sångis på scen! Han sjöng riktigt bra!   

 

Klapp, klapp, klapp.... XD

 

Det kommer flera bilder i ett annat inlägg! Kanske i lite senare? Vi får se! Men ha det så bra!


Kram Maddis

Av Madeleine - 5 maj 2011 14:03


Så här brukar det se ut på morgonen

   


Nu är vi vid Templet, vi hittade en liten oregisterad lastbild

   

Här vattnar vi min morfars skellet och hans lilla "hem"

 


Här är vid hans hus, alla som har avlidits, och finns här, får ett litet hus som munkarna får bo i 

 


Nu ät vi hemma, här är våran vakthund    haha trött? 

 


Efter några timmar så åkte hela släkten till en annan by och firade Songkran, för hos oss var det redan slut    Snart ska vi gå runt ett Tempel

 


Nu går vi runt, man ska gå 3 varv, de som står under tältet brukar skvätter vatten på folk 

 


Här håller vi på att göra nått med eld, typ på gula pinnar

 


Nu har vi gått runt, vilket stort träd vi hittade   

 


Den här gick vi runt som jag sa 

 


Här hittade jag och 2 av mina kusiner, nån luftruschelkana

 


Det var faktiskt riktigt kul!   




Vart lite trötta så vi köpte glass!

 


Efter den roliga dagen, vart alla väldigt hungriga så vi åkte och åt mat

 


Hehe, 100 Pipers ;)

 


Undra var "ungarna" gör?   

 


Det var dagens inlägg! 

Tänk! Nu är det den 5:de! NEJ! Vi har bara 5 dagar kvar här :( För vi åker här ifrån ungefär vid midnatt den 10:de. 

Känns som det bara gått några veckor! Men men, sånt är livet ;)


Ni får ha det så bra! Kram MADELEINE   

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Skapa flashcards