Bloggen om när jag åker till Thailand

Alla inlägg under februari 2011

Av Madeleine - 26 februari 2011 13:44

Hejsan! I Onsdags åkte jag och klassen på Stadsteatern i Stockholm och kollade på Djungelboken. Den var jättebra! Innan vi kollade på teatern åt vi på Hard Rock som låg på Sveavägen 75. Det var riktigt häftigt där inne  

Såg t ex Abbas jacka där inne som var singnerad, Britney Spears byxor mm. 

Ps. Vägbeskrivning kommer längre ner av inlägget.

I dag har jag inte gjort så mycket, ska kolla på Melodifestivalen i kväll. 

Hej då, kram!!


FRÅGA: Någon som ska kolla på Melodifestivalen i kväll?


 Vägbeskrivning: Vi åkte till Tekninska Högskolan med buss. Vi gick ändes till Odengatan. Också vidare till Sveavägen 75 som Hard Rock café låg. Där åt vi Hamburgare mm. Efter en god måltid gick vi till Stadsteatern som låg i Kulturhuset på Sergestorg (kallas även Plattan) 

Efter föreställningen tog vi T-bana till Tekniska Högskolan. Där efter bussen till Norrtälje och bytte till Hallstavik den var abbonerad! 

Kom hem ca. 23:30

Av Madeleine - 20 februari 2011 19:42

Hejj!

Förlåt för dåliga uppdateringar   Lovar att jag ska uppdatera mera! 

Just nu sitter jag och väntar på att Solsidan ska börja!

Annars händer det inget speciellt, skola i morgon i alla fall. Alla i min familj har blivit sjuka, pappa och jag är det just nu. Men bara lite. 


Ni som besöker min blogg, kom gärna på förslag vad ni tycker att jag ska ha med i bloggen. Kommentera i så fall   


Ha det så bra tills nästa inlägg!! Hehe

Kram!


     

Fråga: Ska ni se på Solsidan i kväll?

Av Madeleine - 14 februari 2011 17:20

Hej hej!

Ursäkta för dålig uppdatering, men jag är sjuk. Vart det i fredags. Just nu har jag feber   inge roligt alls!


I dag är det alla hjärtans dag. Härligt men ändå inte. Var ledig från skolan. Osis!

Hörde att vi hade fått kakor levererade till skolan (vi säljer kakor för att tjäna till klassresan) De fick provsmaka, så hoppas kakorna var goda!


Just nu är det -20 c grader ute. Burr!!!! 


Vet ni vad?....... Nu är det bara 1 månad kvar tills jag åker till Thailand!   Ska bli skönt! Där är det i alla fall ca. +35 gr. 


Ha det så bra i dag! 


Jättemånga kramar från Madeleine!     





Av Madeleine - 11 februari 2011 15:55

HEJ!

I dag skulle jag till skolan men bussen var inställd. Då åkte jag med grannen. Moas mamma (Moa är min klasskompis) som bor 50 m ifrån. Vi fick skynda oss för vi var lite sena, Moa och jag skulle ha spanska första lektionen så då var vi tvungna att springa lite. Kommer lite bilder från på morgonen i snökaos).


Efter 12 började bussarna att dra i väg igen   Som tur så kunde jag komma hem! (som vanligt). 


Står utanför dörren

  

Lite av snöyran

  

Ha det så gott    

Bye bye /Madeleine


Fråga: Hur mycket snö var det hos er?


 

Av Madeleine - 10 februari 2011 15:05

Tja!


I går var jag till Stockholm med min klass, 3:or, 4:or, 5:or och IK klassen (Internationella klassen). Vi såg på Opera, Folkopera.

Opera är inget för mig, men när jag såg föreställningen så tyckte jag att den faktiskt var bra! Vi fick äta våran massäck innan vi skulle se på Operan. Jag satt brevid Rikard och Medina på föreställninigen. Vi satt där i 1 timme. Trodde att den skulle hålla på i ca 2,5 timmar :P

På vägen dit så såg jag en buss som fastnade när den hade kört förbi oss, vet inte riktigt vart den kom ifrån.


Men i dag har jag varit i skolan, första lektionen hade vi Träslöjd. Inte hela klassen men några. Alla andra hade syslöjd. Andra lektionen hade vi matte. Det handlade om skala som jag brukar vara osäker på. Tredje lektionen var det Historia. På rasten hade jag, Linn, Medina och i slutet Rikard vattenkrig mot Medina :P

Till sist, den fjärde lektionen var det också Historia.

Oj, vart ett långt inlägg hihi ;)


Får nog ta och sluta nu, men det går inte fingrarna bara fortsätter.

Hej då!

Av Madeleine - 7 februari 2011 20:30

Hejsan alla läsare! I dag har det varit en både dålig och bra dag. Det dåliga var i matsalen i skolan. På bordet stog det salt, då tog min klasskamrat Viktor den och hälde den i sitt glas med vatten i. Jag som brukar vara lite korkad *fniss* tog också saltet och testade att hälla i glaset med vatten i. Först smaka det inget då tog jag mer, och klasskamraten Niklas "puttade" ner mer i mitt glas så när jag drack det var det fy! Så ungefär en kvart efter så fick jag ont i magen. Usch, ångrade att jag gjorde allt det där! Men nu mår jag bra igen  

Det som var bra var ju allt annat    


Får ta och sluta nu, ska upp tidigt imorgon bitti också.

Kram Madeleine






Av Madeleine - 5 februari 2011 12:13

Skönt med Lördag i dag!

Igår så skulle jag sätta mig vid datorn och skjuta in stolen då råkade jag ha min ena fot under så, aj aj! Det blev ett sår på den 2:dra tån från vänster, mm mysigt!? 


Idag har min vän Rebecca åkt till Portugal, hoppas hon kommer att ha det bra där 


Hejdå kram ;)

     



Fråga: Vad ska ni göra i dag? 

Om ni ska äta lite snacks, vad väljer ni då?









Av Madeleine - 3 februari 2011 21:07

Hejsan! Idag har jag varit i skolan, hände inget intressant. Var med Maja, Tobias och Malin på rasterna.

Var jättetrött efter skolan, kollade på film och åt lite. Somnade direkt efter. Vaknade när klockan var 19:00   


Kram :)




      

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Skapa flashcards